Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu

Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu - Bahasa melayu ini adalah sudah termasuk bahasa resmi di Brunei, Indonesia (sebagai bahasa Indonesia), dan Malaysia (juga dikenal sebagai bahasa Malaysia); bahasa nasional Singapura; dan menjadi bahasa kerja di Timor Leste (sebagai bahasa Indonesia).
Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu
Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu

Maka dari itu, kami akan memberikan kepada anda semua informasi dan artikel sekelumit yang berhubungan dengan Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu. Untuk lebih jelas dan lengkapnya, langsung saja anda menyimak artikel di bawah ini : 
Kalau kamu nak jahat, jahat betul-betul, biar macam Firaun, baru berbaloi masuk neraka. Kalau setakat tipu orang seratus dua lebih baik jadi baik betul-betul, sebab balasannya Syurga.
Memuji sorang sama sorang itu ampu namanya, mengeji di khalayak ramai tu cabaran namanya, sebab itu pujian adalah racun, cacian adalah penawar.
Jangan fikirkan yang sedap saja, kadang-kadang kita kena juga telan yang pahit sebab kadang-kadang yang pahit itu ubat sedang yang sedap itu racun.
Bercakap itu mudah sebab itu ramai sungguh orang melakukannya, tapi mengumpat itu lebih mudah sebab itu lebih ramai orang melakukannya.
Biar buruk di mata orang tapi indah di mata TUHAN, tapi tentu lebih bagus kalau indah di mata TUHAN juga indah di mata orang.
Jika anda ingin berjaya janganlah hanya melihat anak tangga saja, akan tetapi, berusahalah untuk menaiki tangga tersebut.
Usahkan bulan, kalau nak matahari pun sanggup didekati. Usahkan badan sendiri, kalau tak nak dibiarkan berdaki.
Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana tugasnya adalah untuk mengesat benda -benda yang kotor.
Hadiah yang paling berharga buat teman adalah: bertimbang rasa dan sedia mema'afkan kesalahannya. 
Mempertajam kapak seminit itu lebih baik daripada menghayun kapak yang dempak sepanjang hari.
Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.
Tak semua yang nampak rugi itu sepanjangnya rugi, kadang-kadang untung menanti di hujung.
Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik.

Sekian informasi dan artikel pada kesempatan yang sama-sama berharga ini. Semoga bermanfaat dan dengan adanya artikel di atas, pengetahuan dan wawasan anda mengenai bahasa melayu semakin meningkat.

0 Response to "Kata Kata Motivasi Hidup Dalam Bahasa Melayu"

Posting Komentar